Korporativni wellbeing programi dizajnirani su kako bi poboljšali zdravlje i zadovoljstvo zaposlenika, ali ako nisu pažljivo osmišljeni i individualizirani, mogu se pretvoriti u znatne troškove bez vidljivih rezultata. Iako su namjere iza ovih programa često dobre, loše planiranje i implementacija mogu dovesti do situacija u kojima se kompanije suočavaju sa visokim troškovima, ali bez očekivanih benefita. U ovom radu pročitajte kada korporativni wellbeing program postaje trošak, a ne investicija: 5 najčešćih situacija.
#1. Generalizovani pristup bez individualizacije
Jedna od najvećih grešaka koje kompanije prave jeste uvođenje općeg, univerzalnog programa koji ne uzima u obzir različite potrebe i interese zaposlenika. Na primjer, omogućavanje svim zaposlenicima pristup teretani može izgledati kao dobra ideja, ali ako većina zaposlenika nema interes za fizičku aktivnost u tom obliku ili ne zna kako pravilno vježbati, program će ostati neiskorišćen. Rezultat su visoki troškovi bez pozitivnog uticaja na zdravlje i produktivnost zaposlenika.
#2. Nedostatak prilagođenog praćenja i evaluacije
Bez odgovarajuće evaluacije i prilagođavanja, korporativni wellbeing programi mogu brzo izgubiti svrhu. Ako kompanija ne prati napredak svojih zaposlenika i ne prilagođava program njihovim promjenljivim potrebama, dobrobit zaposlenika može ostati zanemarena. Na taj način, kompanija troši resurse na programe koji ne donose rezultate, a gubi mogućnost da poboljša produktivnost i smanji odsutnost.
#3. Ograničavanje wellbeing-a na fizičko zdravlje
Usmjeravanje programa isključivo na fizičko zdravlje, poput plaćanja članstva u teretani ili fitnes studiju, često zanemaruje druge aspekte dobrobiti kao što su ishrana, san, mentalno zdravlje, finansijsko blagostanje, i balans između posla i privatnog života. Ovi drugi aspekti imaju jednako važnu ulogu u ukupnoj dobrobiti zaposlenika. Ako se ne adresiraju, kompanija može uložiti sredstva u fitnes programe koji ne uspijevaju da riješe ključne probleme, što vodi do troškova bez značajnih koristi.
#4. Slaba promocija i angažman zaposlenika
Čak i najbolji programi neće imati efekta ako zaposleni nisu adekvatno informisani ili motivisani da ih koriste. U mnogim slučajevima, kompanije ne ulažu dovoljno u promociju svojih wellbeing programa ili ne obezbeđuju podsticaje za učešće, što rezultira slabim angažmanom zaposlenika. Kada programi ostanu neiskorišćeni, kompanija troši sredstva bez povrata na investiciju.
#5. Jednokratni programi bez kontinuiteta
Programi koji su dizajnirani kao jednokratne inicijative, poput mjesečnih kampanja ili kratkoričnih fitnes izazova, često ne donose trajne rezultate. Zaposleni mogu pokazati interesovanje u početku, ali bez kontinuirane podrške i prilagođavanja, entuzijazam brzo opada. Takvi programi često ne postižu dugoročne ciljeve, ostavljajući kompanije sa troškovima bez dugotrajnog benefita.
Zaključak: kada korporativni wellbeing program postaje trošak
Korporativni wellbeing programi imaju potencijal da donesu značajan povrat na investiciju, ali samo ako su pažljivo planirani, individualizirani i kontinuirano evaluirani. Kada ovi aspekti nedostaju, programi se mogu pretvoriti u trošak bez značajnih koristi. Da bi osigurale da ulaganje u wellbeing donosi željene rezultate, kompanije treba da se usmjere na holistički pristup koji obuhvata sve aspekte dobrobiti zaposlenika i prilagođava se njihovim individualnim potrebama.
Ukoliko ste zainteresovani za jedan od takvih programa koji omogućava kompanijama da pruže sveobuhvatan, prilagođen pristup koji se fokusira na stvarne potrebe zaposlenika, obezbeđujući tako dugoročan uspjeh i održivost, javite se da zakažemo sastanak i započnemo razgovore na ovu temu.
Comentarios