top of page
  • Writer's picturePFHSC

Vježbe za skoliozu - 7 karakteristika profesionalnog programa treninga


Možda će vas ovo iznenaditi ali važno je da znate:
ne postoje „vježbe za skoliozu“.

Svako dijete je drugačije, a mi smo tokom našeg dugogodišnjeg iskustva vidjeli da je svaka skolioza specifična. Zbog toga, rad sa vašim djetetom zahtijeva individualiziran pristup vježbanju i fizikalnoj terapiji, prilagođen stanju, individualnim anatomskim karakteristikama i mogućnostima vašeg djeteta, a ne neki generalni program vježbi. Tako individualiziran program vježbanja ima mnogo veći potencijal u rješavanju svih pet ranije navedenih problema (o kojima je bilo govora u prethodnom članku), koje skolioza može uzrokovati kod vašeg djeteta i značajno utjecati na kvalitet života djeteta tokom odrastanja, ali i kasnije, kada budu odrasle osobe.

U PFHSC trening centru, u okviru kojeg se primjenjuju najviši standardi nauke u radu sa djecom, definirali smo pristup, koji se može opisati kroz 7 karakteristika profesionalnog programa treninga za vježbe za skoliozu.

Kako izgleda naš pristup?

1. Testiranje i individualizirani programi

Nakon što doktor procijeni specifične karakteristike skolioze (veličina krivulje, lokacija, fleksibilnost) roditelji se javljaju nama kako bismo radili testiranje funkcionalnosti kretnih obrazaca i individualizaciju programa. Na osnovu ovog testiranja, koje traje 30-tak minuta, mi znamo koji kretni obrasci zahtijevaju veću pažnju, a koji su ok. Također, što je mnogo važno, znamo i koje su to vježbe koje dijete ne smije raditi, jer će mu nanijeti više štete, nego donijeti koristi. I na kraju, znamo koje vježbe dijete treba raditi kako bi se situacija unaprijedila. To nam omogućava da individualiziramo program, i u potpunosti ga prilagodimo djetetu.

2. Edukacija

Po završenom testiranju, radimo interpretaciju rezultata (30 min), koja ima za cilj edukaciju roditelja i djeteta o tome kako tijelo funkcioniše, šta smo utvrdili testiranjem, te na čemu će se tokom vježbanja naročito raditi. Na taj način, educiramo roditelje i djecu o svemu o čemu trebaju voditi računa tokom svakodnevnih aktivnosti, a što može i treba pomoći u smanjenju progresije skolioze i ublažavanju bilo kakvih problema povezanih sa skoliozom.

3. Mobilnost

Vježbe usmjerene na mobilizaciju segmenata tijela, koji trebaju da budu mobilni, pomažu održavanje ili unaprjeđenje obima pokreta i fleksibilnosti. Ovo može biti važno za održavanje funkcionalnog kretanja i sprečavanje ukočenosti, bolova i nelagode. Koje vježbe i alati će biti korišteni za unaprjeđenje mobilnosti zavisi od rezultata testiranja. Od rezultata testiranja također zavisi i to koji segmenti mišićno-koštanog sistema će biti mobilizirani.

4. Stabilizacija i jačanje mišića jezgre (centralnog dijela tijela, koji kontroliše kičmu)

Mišići jezgre igraju ključnu ulogu u podršci kičmi. Vježbe za jačanje jezgre uključuju mišiće koji se često nazivaju „trbušnim mišićima“ i „leđnim mišićima“, ali i mnogo važnije, aktiviranje dubinskih stabilizatora kičme, koji su sastavni dio takozvane refleksne stabilizacije kičme, dio su plana i programa treninga. Jačanje ovih mišića može pomoći u stabilizaciji kičme, poboljšanju držanja i smanjenja negativnih efekata o kojima smo ranije govorili.

5. Vježbe disanja

Kod blagih skolioza, vježbe disanja imaju za cilj da unaprijede intra-abdominalni pritisak, čime se na kvalitetniji način stabilizira kičmeni stub, u svim segmentima, a naročito u lumbalnom dijelu kičme. U težim slučajevima skolioze, vježbe disanja mogu pomoći u poboljšanju kapaciteta pluća i respiratorne funkcije, Osim toga, tehnike disanja također mogu pomoći u opuštanju djeteta i upravljanju bolom.

6. Napredniji oblici vježbanja

Nakon što smo uspostavili elementarnu mobilnost i stabilnost, i osvijestili važnost disanja, spremni smo da pređemo na naprednije oblike vježbanja, usmjerene na jačanje mišićno-koštanih struktura, čime pomažemo osobama sa skoliozom da poboljšaju ukupnu svijest o svom tijelu i smanje rizik od pada ili povrede. Na taj način omogućujemo da dijete optimalnije raste i razvija se, čime pozitivno utičemo na psiho-fizički razvoj djeteta.

7. Nadzor trenera

Dosljednost u izvođenju propisanih vježbi je ključna za uspjeh. Zbog toga se naši treninzi realiziraju pod nadzorom trenera, educiranih u skladu sa najnovijim saznanjima iz oblasti funkcionalne anatomije i treninga. Ovdje je važno napomenuti da djeca mlađeg uzrasta (11 do 13 godina) ne trpe previše strukture, pa je pristup u radu prilagođen njihovim trenutnim mogućnostima i motivaciji.

Za dugoročni uspjeh i rezultat, od ključne je važnosti redovno ići na kontrole kod ljekara, te kontinuirano pratiti napredak, i prilagođavati vježbe prema potrebama djeteta, kako bismo učinili sve da se skolioza ne pogoršava.

Na kraju, kao i uvijek, Ukoliko trebate našu stručnu pomoć, slobodno nas kontaktirajte (info@pro-fit.ba ili putem instagram profila @team_pfhsc), i zakažite testiranje, kako bismo zjednički započeli stavljenje skolioze vašeg djeteta pod kontrolu. Hvala vam što pratite naš rad. Ukoliko cijenite da bi ove informacije mogle biti od koristi, podijelite ovu objavu kako bi je i drugi roditelji mogli čuti ili pročitati.

160 views0 comments

Recent Posts

See All

Yorumlar


Logo bez strelice.png
bottom of page