Funkcionalna skolioza - kako je tretirati?

ŠTA JE FUNKCIONALNA SKOLIOZA?


Funkcionalna skolioza je jedan od najčešćih razloga, zbog kojeg roditelji dovode djecu u naš trening centar - PFHSC. Osnovna razlika u odnosu na strukturalnu skoliozu se ogleda u tome što je uzrok funkcionalne skolioze – funkcionalne prirode (npr. neodgovarajuće funkcionisanje određenih mišićnih struktura). To praktično znači da je funkcionalnu skoliozu moguće držati pod kontrolom, ili čak u određenoj mjeri korigovati. Važan preduvjet za to je da se različitim testiranjima utvrde uzroci disfunkcionalnosti tijela.


ŠTA NE TREBA RADITI?


U pravilu, ljekari u ranoj fazi skolioze konstatuju da je potrebno jačati mišićne strukture, i savjetuju da se izvode određene generalizirane vježbe „ za jačanje leđa“ i/ili plivanje. Nerijetko, te vježbe, i/li plivanje, ne daju željene rezultate, skolioza uznapreduje, što u kasnijim godinama života dovodi do ozbiljnijih problema (disanje, rad srca, rad bubrega i jetre, itd). Razlog je jednostavan – vrlo često uzrok funkcionalne skolioze nije slaba muskulatura!

Da ne bi bilo nesporazuma, ovo ne znači da je plivanje loš sport, niti da su generalne vježbe loše same po sebi. Svi znamo, plivanje je bazični sport. I ne postoje loše vježbe. Ono što je sigurno, međutim, jeste da plivanje nije uvijek dobro rješenje za probleme koje imamo sa leđima. Isto tako, nije svaka vježba dobra za svakoga. Pojednostavljeno posmatrano, jagode su ukusne, i vrlo zdrave. Za većinu. Međutim, ukoliko neko ko je alergičan na jagode pojede nekoliko lijepih i, za većinu ljudi zdravih plodova, mogao bi ozbiljno ugroziti zdravlje. Ista logika važi i za bavljenje sportom ili vježbanje. Nije svaki sport za svakoga, i nije svaka vježba za svakoga.


ŠTA TREBA RADITI?


Zbog novih saznanja u oblasti funkcionalne anatomije, i znanja o kretanju ljudskog tijela (veze između centralnog nervnog sistema i drugih dijelova tijela), moguće je, nakon testiranja kretnih obrazaca, individualizirati korektivni program vježbi, prilagoditi ga trenutnim mogućnostima djeteta i adresirati uzroke, koji dovode do skoliotičnog držanja. Na taj način, ostvaruju se značajno bolji rezultati od onih koji se postižu generalnim vježbama za jačanje leđa (koje nekome mogu pomoći, a nekome odmoći) i/ili plivanjem.


PRIMJER IZ PRAKSE



Na slici vidite rezultat ciljane intervencije, implementirane tokom provođenja testiranja. Na testiranju je konstatovano da mišići oba oka djevojčice (11g) ne rade sinhronizovano, što za posljedicu ima stvaranje "pogrešne" slike u mozgu o tome gdje se tijelo nalazi u prostoru. U ovom slučaju, mozak je „mislio“ da djevojčica stoji na neravnom terenu, sa nagibom na lijevu stranu. Zbog takve pogrešne slike, mozak aktivira mišićne strukture na desnoj strani tijela (vrat naročito), kako bi tijelo održao u balansu (da ne padne) i iskrivljuje glavu na desnu stranu. Takva pozicija glave, sa zakrivljenjem u vratnom dijelu kičme, se odražava na sveukupnu poziciju kičme, sto se na RTG snimku manifestuje kao skolioza. U takvoj situaciji, ukoliko se ne adresira uzrok (u ovom slučaju funkcija mišića očiju), generalne vježbe za jačanje leđa i/ili plivanje neće ponuditi apsolutno nikakve rezultate.


SAVJET ZA RODITELJE

Ukoliko kod vašeg djeteta primjetite zakrivljenje kičme, posumnjate na skoliozu ili neki drugi deformitet kičme, pored obaveznih pregleda i nadzora od strane ljekara specijaliste, posavjetujte se i sa stručnjacima za kretanje. Ukoliko to uradite u ranoj fazi (kada dijete ima 10, 11, 12 godina), mnogo je veća vjerovatnoća da ćete biti uspješniji u tretmanu svoga djeteta, a to je od višestrukog značaja za zdravlje i kvalitet života vašeg djeteta u budućnosti.


Ukoliko smatrate da bismo vam mogli biti od pomoći, javite se putem emaila info@pro-fit.ba ili slanjem poruke na našim drustvenim mrežama (IG: @team_pfhsc ili @maljevic_adnan_kinez)


42 views0 comments
Logo bez strelice.png