• PFHSC

IGNORIŠITE FITNESS IZAZOVE – samo jedan će vam PROMIJENITI ŽIVOT!!!


Pažnja! 30 dana čučnjeva za čvrstu i fino oblikovanu stražnjicu! Ravan stomak uz 10 minuta planka (i tako 30 dana)! Smanjite obim i učvrstite noge uz 100 iskoraka dnevno (već pogađate – naravno, tako 30 dana, svaki dan)! Smanjite tjelesnu težinu uz 10.000 (deset hiljada!) skokova za 30 dana! Realno, vjerovatno da nema osobe, koja prati društvene mreže, a koja nije čula za jedan od najnovijih trendova u vježbanju – magične, kratkotrajne, super-turbo-extra efikasne fitness izazove.


Zainteresovanim osobama su privlačni, jer relativno kratko traju – svako (ili skoro svako) može izdržati 30 dana bilo kakvog izazova. A oni koji prežive, imaju nakon 30 dana određeni osjećaj zadovoljstva, jer su uspjeli – izdržali su 30 dana. Da li su ostvarili primarni cilj (gubitak kilograma, ravan stomak, čvrstu i zategnutu stražnjicu) je posebno pitanje, na koje je “ne” najčešći odgovor.


Kraj godine je vrijeme donošenja novogodišnjih rezolucija, vrijeme kada odlučujemo da ćemo u narednoj godini biti bolje, zdravije… A početak decembra je vrijeme kada počinjemo razmišljati i o tome kako ćemo izgledati za novogodišnje praznike, pitati se hoćemo li moći “ući” u onu prelijepu haljinu, i (kada u glavi odzvoni ono neizbježno “vjerovatno ne”) odlučujemo da počnemo trenirati, vježbati. Ako vam se ove misli vrte po glavi, otkrićemo vam razloge zbog kojih ne trebate da se upuštate u gore navedene (i slične) kratkotrajne fitness izazove.


Danas vam otkrivamo četiri važne činjenice, a sutra i nastavljamo s ovom temom! Dakle…

#1 Kratko traju

Nauka je dokazala da je za značajne i dugotrajne promjene na i u tijelu potrebno mnogo više vremena od 30 dana. Izazovi su fiksirani na kratko vrijeme, ne zato da biste vi ostvarili svoj primarni cilj, nego zato da bi bili privlačni. Nemojte gubiti vrijeme na kratkotrajne fitness izazove.


#2 Uvijek “pogađaju” istu grupu mišića

Ako odete u neki fitness studio, neku teretanu, ili neki trening centar sigurno nećete vidjeti nikoga ko svaki dan radi samo jednu grupu mišića (osim ako ne ide u fitness studio ili teretanu da realizuje svoj 30-dnevni fitness izazov). Naše tijelo je sastavljeno od brojnih mišićnih grupa, koje u sadejstvu predstavljaju jednu složenu cjelinu, jedan sistem. Ne postoji nijedan pokret u svakodnevnom životu, koji je moguće izvesti samo jednom grupom mišića. Ako već sve mišiće trebamo koristiti, onda ih trebamo sve i trenirati. Realno, i nakon ugodnog tuširanja kreme nanosimo na cijelo tijelo (a ne samo na neke dijelove).


#3 Zahtijevaju vježbanje svaki dan

Mišići se oblikuju i razvijaju ne tokom treninga, nego tokom odmora i oporavka (o važnosti oporavka ćemo uskoro pisati, pratite nas). Kratkotrajni fitness izazovi zahtijevaju da se svakodnevno intenzivno vježba i na taj način onemogućavaju da se vaše tijelo odmor i adaptira na fizički stress. Na taj način umanjuju se efekti vježbanja. Drugim riječima, svakodnevnim vježbanjem, osim ako niste profesionalna sportistkinja, ne jačate nego slabite svoje tijelo.


#4 One-size-fits-all (OSFA) pristup

Kratkotrajni izazovi su napravljeni jednaki za sve. Mi vrlo dobro znamo, međutim, da se međusobno razlikujemo po mnogo čemu. Po visini, po težini, po godinama, po (ne)vježbačkom iskustvu, po životu prije i poslije realizacije treninga, po ciljevima, koje želimo ostvariti, po kvaliteti pokreta, itd. Prema tome, velika je vjerovatnoća da je fitness izazov napravljen tako kako vama ne odgovara. Ako ne kupujemo one-size-fits-all haljine ili cipele, nemojte ni trenirati po OSFA pristupu.

#5 Promovišu ideju da jedna vježba može dovesti do vašeg cilja

Živimo u vremenu instant-rješenja. Pritiskom jednog dugmeta dobijemo ovo, jednim pozivom dobijemo ono, pa zašto ne i jednom vježbom doći do ravnog stomaka ili do čvrste guze. Na žalost, naše tijelo ne funkcioniše tako. Više mišićnih skupina, više različitih kretnji koje svakodnevno izvodimo, jednostavno traže trening koji će biti raznovrstan, a ne jednovrstan.


#6 Fokusirani su na “šta?” (treba uraditi)

Nije nikakva novost da pogrešno izvedena vježba može da nanese više štete nego koristi. Drugim riječima, mnogo je važno “kako” izvodimo vježbe koje izvodimo. Važna je tehnika, važna je forma. Sa druge strane, kratkotrajni fitness izazovi u pravilu nisu fokusirani na to “kako” se izvodi neka vježba. Radije, fokusirani su na “šta” treba uraditi. Stavljanjem akcenta na “šta”, umjesto na “kako”, kratkotrajni fitness izazovi predstavljaju potencijalnu opasnost za vaše zdravlje.


#7 Traže kontinuirano povećanje opterećenja

Na kraju, kratkotrajni fitness izazovi su koncipirani tako da se unutar 30 dana (ili koliko već dugo traje izazov) primjenjuje kontinuirano povećanje opterećenja (broja ponavljanja, vremena trajanja opterećenja i slično). Nikome, pa vjerovatno ni vama, nije preporučeno da kontinuirano povećava opterećenje, kojem izlažete svoje tijelo, jer to može dovesti do ozbiljnih povreda i dugoročnih zdravstvenih problema.


Koji je to LJ&Z najbolji fitness izazov za 2019. godinu?

Ukratko, realizacijom nekog kratkotrajnog fitness izazova nećete ostvariti svoje ciljeve, niti ćete promijeniti svoj životni stil. Ukoliko želite korigovati svoju tjelesnu težinu, zaista imati ravan stomak, čvrstu i zategnutu stražnjicu, fino oblikovane ruke i noge, graciozan hod, elegantnu pojavu, imajte u vidu da vi zaslužujete i trebate program treninga koji je vama, vašem trenutnom stanju i vašim potrebama prilagođen. Samo tako ćete doći do željenog cilja.


Stoga imamo najbolji fitness izazov za vas u 2019. Odaberite fitness studio, teretanu ili trening centar, konsultujte se sa stručnom osobom (uskoro ćemo pisati kako ćete znati da li razgovarate sa stručnom osobom – trenerom, ili ne), razgovarajte o vašim ciljevima i zajedno definišite program treninga za cijelo tijelo. Pokušajte tokom cijele godine (52 sedmice) otići na trening 2x sedmično. Evidentirajte svoje rezultate (uključujući i fotografije “prije” i “poslije”), pišite nam o svojim iskustvima, a mi ćemo o onima sa najboljim rezultatima pisati i objavljivati.

Objavljeno na portalu Ljepota i zdravlje



0 views
Logo bez strelice.png

PFHSC

Bulevar Meše Selimovića bb, Sarajevo BiH

info@pro-fit.ba

Tel: +387 62 692-016

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • YouTube
  • LinkedIn Social Icon

© 2020 PFHSC